Site icon מקומונט גבעת שמואל

ניתוחים בגילאים מבוגרים

כמה אנחנו שומרים על ההורים המבוגרים שלנו, ועל סבא וסבתא הזקנים. הם כל כך עדינים ורגישים, עד שכל מכה קטנה הופכת לסרט של ממש. אם חלילה אחד מהם צריך לעבור ניתוח מסיבות כאלו ואחרות, רמות החרדה שלנו נוסקות לשחקים ובצדק. שהרי כולם יודעים שככל שמתבגרים, ניתוחים – ובעיקר כאלו הדורשים הרדמה כללית, הופכים למסובכים יותר ומורטי עצבים.

מדובר באתגר כפול; על הכירורג לא רק להבטיח תוצאות, אלא גם את שלום המטופל. ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים, הגוף שלנו נחלש יותר וכל אירוע לא שגרתי (ניתוח למשל), עלול להפוך לטראומה פיזית.

שלבים בהכנת אדם מבוגר להרדמה כללית

בין אם מדובר על ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית פרוסטטה או כל ניתוח אחר (בעיקר הליכים מסובכים מאוד כמו ניתוח לב), חשוב להכין את האדם המבוגר לקראת הניתוח על הצד הטוב ביותר. לנוחיותכם ועיונכם, אספנו את השלבים העיקריים בהכנת אדם מבוגר לקראת הרדמה:

אלו בדיקות יש לבצע לפני הניתוח?

בדרך כלל מומלץ על בדיקות אק”ג, יצירת פרופיל אלקטרוליטי בסיסי הכולל אשלגן, נתן, גלוקוז, כלור ועוד, וכמובן צילום חזה. בהתאם למצבו הרפואי של המטופל, ייתכן שיומלץ גם על בדיקת אקו לב, בדיקת רמת האלבומין בדם, ועוד. יש לציין שבהתבסס על תוצאות הבדיקות, ייתכן שהרופאים יחליטו דווקא לדחות את הניתוח עד שייראו תוצאות מאוזנות יותר בגופו של המטופל.

כעת, כשכל המידע מונח לפניך, ברור שהחשש הוא לגיטימי אך כשהרופאים מומחים ומקצועיים, מקפידים על בדיקות מעמיקות והתאמת ההליך הרפואי למצבך, אין כל סיבה לחשוש. דוקטור הרמן הינו מומחה לניתוחי החלפות מפרקים, השכיחים במיוחד בקרב בני ובנות הגיל השלישי. הפחד מהניתוח לא חייב לשתק אותך, מגיע לך להנות מאיכות חיים גבוהה וללא כאבים. אני מזמין גם אותך לפגישת ייעוץ במהלכה נאתר את מקור הכאב, נצלול אל ההיסטוריה הרפואית שלך ונבין מהו הפתרון הנכון ביותר שיחזיר אותך במהירות לשגרה.